Ett skönt par i vardagen.

Ett skönt par i vardagen.

Rybrinks

Ett skönt par i vardagen.

Rybrinks
BAKGRUND

Topz och Gunry är bland de starkaste varumärkena inom respektive kategori i dagligvaruhandeln. De har hittills behandlats som isolerade varumärken trots starka synergier inom både kategorin samt produktanvändandet

UPPDRAG

Utveckla en gemensam varumärkeskampanj för Topz & Gunry. Driv merförsäljning. Engagera såväl konsument som butiksinnehavare. Generera 2nd placement och möjliggör långvariga exponeringar som skapar nyfikenhet och engagemang hos konsument.

KONCEPTIDEN

Skönhet kan vara många saker. Dessvärre kan en av dessa saker innebära ytlighet. Överpolering. Elitistisk perfektion. Men de egenskaperna är SÅ olika Gunry & Topz. Nej, de handlar istället om en fin kärlekshistoria. Ett par som är lätta att tycka om. Som är naturliga, enkla och empatiska. Som vet hur vardagen ser ut, känns och fungerar. Med oss har du alltid en naturlig källa till all din vardagsskönhet. Välkommen in i badrummet. Välkommen in på lite skönhet med omtanke.

UTFALL

Pågående kampanj.

POS.

Toppskylt, anpassad för olika butikskedjor.

Köp & få!

Drick lite chips!

Drick lite chips.

Kongahälla Center

Drick lite chips.

Gårdschips
BAKGRUND

2019 var andra året med Gårdschips på Way Out West. Syftet? Nå ut med Gårdschipsvarumärket. Bjuda på smakprov. Träffa konsumenten öga mot öga och prata snacks och chips.

UPPDRAG

Fortsätt förra årets tävling med festivalband innan festivalen. Aktivera i butik & SoMe. Återanvänd, men förnya, förra årets eventyta. Ta fram ett kommunikativt tema för provsmakningen – i år med drinkinspirerade potatischips. Hitta ytterligare en aktivitet som drar folk till ytan.

LÖSNING

Nationell tävling, ”Ge oss ditt starkaste festivalminne”, under vår/sommar med festivalpass som vinster. Charles, den fina foodtrucken, fick återigen bli navet på festivalen. Tema: Nostalgi, ”amerikansk nöjespark, carnival”.

UTFALL

Ca 1 000 tävlingsbidrag för festivalbanden. 8 000 provsmakningar av drinkchips på eventytan. 5 000 påsar sålda i WOW:s barer och restauranger.  1 000 rotfruktspåsar utdelade hos TV4. 1 000 påsar utdelade backstage.

Förpackningsdesign Mojito.

Tävling i SoMe.

Kom och smaka!

Snacks by night.

Omfamna hela sommaren.

Omfamna hela sommaren.

Kongahälla Center

Omfamna sommarens alla sidor.

Kongahälla Center
BAKGRUND

KC behöver synas och inspirera under sommaren 2021 för att stimulera försäljning & bygga varumärke. Många väljer att hemestra på västkusten. Sommarhushåll uppstår i upptagningsområdet. Samtidigt måste Covid-läget måste ses som oförändrat, dvs vi kan inte på ett oansvarigt och intensivt sätt uppmuntra till massbesök på KC.

UPPDRAG

Ta fram en imageskapande sommarkampanj för KC – alltså skapa en kampanj med syfte att bygga sympati och givetvis lust att besöka KC.

KONCEPTIDEN

Är det myggbetten på ankeln? Kanske den plötsliga förnimmelsen av grillat när du susar förbi stugorna på landet med den gamla och alldeles för stora herrcykeln som du ärvt av farfar? Alldeles säkert är det skrapmärkena från havstulpanerna på knät. Solvarm hud. Vågorna. Stoltheten i bröstet när du betraktar den nymålade söderväggen på huset.

Sommaren är magisk. Sommaren bjuder in till dans. Det är för sommarens alla stunder som vi lever, eller hur?

UTFALL

Pågående kampanj.

Vepor i centret.

Filmer i SoMe.

Filmer i SoMe.

Filmer i SoMe.

Fasadskärm.