#nyfikenöl

BAKGRUND
Vår systerbyrå KKM jobbar med Sveriges Bryggerier. Vi hade nöjet att få vara med på ett hörn. Så här: Sveriges Bryggerier har ett ständigt pågående uppdrag att lyfta sin bransch, sina medlemmar och produktgrenar. Målgrupperna är såväl beslutsfattare, media och påverkare som myndigheter och den intresserade konsumenten.
Den tredje onsdagen i juli innebär Ölets Dag. Dagen är skapad av Sveriges Bryggerier och handlar om att sprida generell kunskap om öl, hur det bryggs, vilken mat som passar till samt att lyfta människorna bakom ölet (främst bryggarna).
UPPDRAG
KONCEPTIDÉN
Konceptet ska givetvis tålas att granskas av ölnördarna, men framförallt ska vi nå ut till en bredare massa. Vi ska nå de oinitierade, de som har potentialen att älska öl, men som inte tagit steget ännu.
Koncepet?
Livet är för kort för att inte upptäckas.
Visst, vardagslunken finns alltid där med jobb, handla mat, hämta & lämna, räkningar och köer. Men så finns höjdpunkterna. Då jag berikar livet med nya upptäckter, nya favoriter. Helst tillsammans med familj och kompisar.
Jag utforskar kultur, konst, musik, länder, städer. Och allra helst gör jag det genom mat & dryck. Jag vågar – jag vill! – utmana mina fördomar, mina smaklökar och ge plats för upptäckarglädjen. Ge plats för nya fina bekantskaper. Ja, livet är för kort för att slösas på det invanda och förväntade.
Så, vänligen, utmana mig! Guida mig. Förför mig och förfina mig. Jag är redo.
Jag är nyfiken. Hit me!
Jag är #nyfikenöl