Våren. En färskvara.

Våren. en färskvara.

Kongahälla Center

Våren är en färskvara.

Kongahälla Center

Vårkampanj

Kongahälla Center
BAKGRUND

2021 har Covid 19-pandemin har pågått under ett år. Vi behöver trots det sätta Kongahälla Center i rampljuset på ett smakfullt och ansvarsfullt sätt under påsk- och vårveckorna.

UPPDRAG

Ta fram ett koncept som funkar under en längre period. Det ska: 1. Locka och trigga till vår- och påskshopping 2. Stärka varumärket Kongahälla Center. 3. Hedra varumärkeslöftet ”Upptäck något annorlunda”.

KONCEPTIDEN

Vi vill belysa vårens storhet men också dess förgänglighet. Hylla skönheten och skörheten. Vi vill lyfta våren, vi vill uppmana att njuta av den.

Innan den är förbi. Fånga våren!

UTFALL

I SoMe nådde vi 200343 unika användare genom 763494 annonsexponeringar. Det ledde till 8487 länkklick eller en klickfrekvens på 4,2 %. Videovisningssnitt på 30 % (!). Samt en omsättningsökning på 9 % under april/maj månad jämfört med föregående år. 

Vepor med vårkänslor

Podier med vårvärldarna

Vårstilleben

Påskinspiration & tävling i SoMe

Analog & digital annonsering