2019 var andra året med Gårdschips på Way Out West. Syftet? Nå ut med Gårdschipsvarumärket. Bjuda på smakprov. Träffa konsumenten öga mot öga och prata snacks och chips.
UPPDRAG
Fortsätt förra årets tävling med festivalband innan festivalen. Aktivera i butik & SoMe. Återanvänd, men förnya, förra årets eventyta. Ta fram ett kommunikativt tema för provsmakningen – i år med drinkinspirerade potatischips. Hitta ytterligare en aktivitet som drar folk till ytan.
LÖSNING
Nationell tävling, ”Ge oss ditt starkaste festivalminne”, under vår/sommar med festivalpass som vinster. Charles, den fina foodtrucken, fick återigen bli navet på festivalen. Tema: Nostalgi, ”amerikansk nöjespark, carnival”.
UTFALL
Ca 1 000 tävlingsbidrag för festivalbanden. 8 000 provsmakningar av drinkchips på eventytan. 5 000 påsar sålda i WOW:s barer och restauranger. 1 000 rotfruktspåsar utdelade hos TV4. 1 000 påsar utdelade backstage.